پلاک 14
پلاک 14
دستنوشته ها ی یک خبرنگار


امروز راحت دکمه پاور روی کیبرد کامپیوترمون رو روشن میکنیم و با فشردون چند تا کلید دنیای خبر و اطلاعات گوناگون رو پیش روی خودمون میبنیم .اینقدر اختیار داریم که ازبین همه این اخبار میتونیم به علایق خودمون رجوع کنیم وصرفا چیزهایی رو بخونیم که خودمون دلمون میخواد

اما گاها غافل میشیم زمانهایی فرامیرسه که اطلاع رسانی بطور وحشتناکی قطره چکانی میشه یعنی برای کسب یه خبر باید یه نفر ساعتها پیاده یا با وسیله نقلیه طی مسافت کنه .

حالا اگه ازتون سوال کنم که حاضرید بخاطر کسب یه خبر دو یا سه ساعت پیاده روی کنید چی جواب میدید؟ یا ازیه خبرنگاری سوال کنیم برای رساندن خبر ایا حاضرید روزی چند ساعت پیاده روی کنید یا نه حتی دوساعت با ماشین هرروز خودتون رو از نقطه ای به نقطه دیگه برسونید واقعا چی جواب خواهید داد؟

حقیقت قضیه اینکه باور چنین کاری واقعا سخته حتی برای آقایون چه برسه به اینکه یه خانم بخواهد چنین کاری انجام بده .

 

ولی واقعیت اینه که این اتفاق درسالهای ابتدای جنگ هرروز در بخش هایی کشور ما درحال رخ دادن بود .برای اینکه حرفم رو باور کنید بخشی از خاطره همسر شهید حسن باقری خبرنگاری که به درجه سرلشگری رسید رو براتون مینویسم تا قدر روزهایی که دراون قرار دارید رو بدونید.

ایشون تعریف میکنه :
اون روزها مردم دسترسی به اخبار نداشتند. به همین خاطر منافقین و گروهک ها شایعات تفرقه افکنانه پخش می کردند. قرار شده بود هر مسجد یک تابلوی اعلانات نصب کند تا اخبار و درخواست های فوری جبهه و پشت جبهه سریع اطلاع رسانی شود. ما اخبار را از ستاد خبری سپاه می گرفتیم و همان موقع به ستادهای مساجد و خواهرانی که مامور چنین کاری بودند می سپردیم. بعضی اوقات به علت نداشتن وسیله نقلیه، در هوای داغ جنوب مجبور بودیم یکی دو ساعت پیاده روی کنیم تا خبر ها را به مساجد برسانیم. خستگی کار وقتی از تنمان بیرون می رفت که احساس می کردیم این پوشش خبری مانع سودجویی منافقین و گروهک ها می شود.


نظرات شما عزیزان:

منصور
ساعت18:20---1 مهر 1391
در حالی که مسلمانان سراسر جهان از انتشار فیلم توهین آمیز به نبی مکرم اسلام (ص) (ساخت کشور آمریکا )به خشم آمده و خواستار توقف پخش این فیلم شده‌اند شرکت آمریکایی گوگل این فیلم را در یکی از سایت‌های زیر مجموعه خود به صورت گسترده منتشر کرده است.لذا علمای مسلمان برای نشان دادن اعتراض ،استفاده از جستجو گر گوگل وسایت یوتیوپ را در تمامی کشورهای مسلمان به مدت 2 روز (3و4مهرماه)منع وتحریم کردند.لطفا در دفاع از پیغمبر خوبی ها ،نجیب ترین انسان تاریخ بشریت،رسول الله (ص) پخش و اقدام نمایید.

طبق پیش بینی ها انتظار می رود سهام شرکت گوگل افت کرده و متحمل خساراتی گردد انشاءالله.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 30 شهريور 1391 توسط علی جعفری

برچسب ها: همسر شهید حسن باقری خبر دفاع مقدس 
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin